fredag 21 mars 2014

Att förbereda



Det sägs ju att ett bra förarbete ger ett bra slutresultat.

Kasta kanter och tvätta tyg.

Jag tvättar alltid ett tyg innan jag syr i det. Är det ett tyg som kryper i tvätten så gör det så första tvätten.

Sy ett plagg och sedan tvätta det medför att jag riskerar få ett litet plagg.

Kasta kanterna gör jag för att undvika att någon tråd i tyget repar upp sig under tvätten.


Igår köpte jag en bok som jag sneglat på ett tag (sedan den kom ut på engelska 2011 faktiskt) men aldrig tidigare kommit till skott. Nu hittade jag den på bokrean för 99 kronor. Vem säger att det är dumt att avvakta?


När gubben bläddrade i boken utbrister han:

- Vad ska du med denna till? Du kan ju detta.
- Inspiration, älskling! Inspiration! svarar jag.



Boken är lite som ett uppslagsverk. Inga mönster utan mer tips och tricks samt många förklaringar.


Jag måste erkänna att jag kände mig osäker men ju mer jag läser sömnad, ju mer jag pratar sömnad desto mer vaknar kunskapen till liv igen. Jag har det i mig. Jag har både kunskapen och förmågan. Jag måste bara lita på att jag kan.


Alla kreativa frön som legat och bidat tid är nu redo att börja gro. Det jobbiga är att alla vill ut samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar