torsdag 27 mars 2014

Sova

Jag är känd för min kassa sömn. Sover lite och vaknar lätt. Gubbe och ungar brukar säga:

- Du är ju alltid vaken. Spelar ingen roll hur tyst man är.

Till och med ungarnas kompisar kommenterar hur lättväckt jag är. Igår sa Emil:

- Man kunde ju inte ens öppna dörren utan att du vaknade. Viska fick vi göra för att du inte skulle höra oss.

Men detta har faktiskt vänt.

Vet inte om det beror på att vi har bytt rum eller om det är annat runt omkring som orsakat att jag sover bättre. Inte mer. Sover fortfarande inte många timmar och vaknar ofta av att kroppen gör ont men jag sover tyngre. Jag kan till och med vakna och gubben ligger i sängen utan att jag har märkt att han har gått och lagt sig.

- Väckte jag er i natt? undrade Max.
- Väckte?
- Jag gick igenom ert rum två gånger. Märkte du inte det, säger han och ser förvånad ut.
- Nej, jag sov som en stock, svarar jag.

Vem vet, snart kanske jag till och med sover en hel natt i ett sträck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar