söndag 16 mars 2014

Insynsskydd och Pompeji


Tänkte att vi behövde lite insynsskydd även om huset ligger en bra bit från vägen och det är buskage på tomten. 

Visst, en ampel döljer inte mycket men det är inte heller direkt insyn. 

Funderar på att snickra ihop "sommarfönster". Alltså en ram med myggnät som fästes på insidan av fönstret. Så att fönstret kan vara öppet under varma sommarnätter men ändå, förhoppningsvis, ge lite fläkt. 

Bor man på bottenvåningen vill man inte att det ska vara fritt fram för ovälkomna gäster. 




Jag drömmer mig bort ikväll.

Om jag skulle få välja en enda plats att åka till skulle det vara Pompeji. Om jag inte orsakade någon skada genom mitt besök. Har läst att alla turister skadar många av de känsliga historiska monumenten.

Så jag nöjer mig med att läsa Mary Beards ord och se på bilderna i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar