måndag 24 mars 2014

Måndagslista

Eförra-veckan-lista som ska göra mig mer medveten om vad som händer i livet. Det är väldigt rannsakande att tänka tillbaka på veckan som gått. Inte bara springa vidare med en ny.



Förra veckan:

Blev jag glad över:
Att jag har världens bästa svärmor. Eva, jag älskar dig!

Blev jag irriterad över:
Att oavsett hur mycket jag ger räcker det aldrig för vissa.

Lärde jag mig:
Att släppa känslorna över de som inte vill ha mig i deras liv. Visst gör det ont men jag måste acceptera och gå vidare. Jag finns här om de ångrar sig. Jag är inte långsint. Den genen har jag inte ärvt.

Undrade jag:
Hur ska jag hinna allt jag vill?

Önskade jag:
Att alla kunde se människan. Se den enskilda individens styrkor och behov.

Den kommande veckan hoppas jag:
Att jag ska andas mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar