onsdag 19 mars 2014

Ändrade planer


Har hela tiden tvekat vad gäller mitt tyg och val av plagg. Mitt tyg har inte sagt byxa men jag har envisats.

"Jag ska sy en byxa."

Men tyget har likväl sagt till mig.

"Jag är en kjol."

Envis som jag är så ritade jag byxmönster, klippte ut mönsterdelar och klippte ut toile till ett par byxor. Medan jag sydde ihop toilen skrek mitt tyg.

"Jag är en kjol."

Jag lyssnade inte. Men när jag tog på mig toile insåg jag.

Jag ska inte göra byxor. Det är kjol som mitt tyg ska bli.

Så nu har jag suttit och ritat ett mönster till en kjol. Mönsterkonstruktion kräver lite matte.

Tänk om jag kunde lyssnat på tyget istället för att vara så envis?

Dricka lite kaffe och sedan ska tyget få träffa mönstret. Hoppas hon blir nöjd nu. Kanske ska trilskas eftersom jag var så envis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar