torsdag 23 april 2015

Ketchupeffekten

Ingenting, ingenting, ingenting och sedan allt på en gång. Det är ketchupeffekten.

Projektet som brukarrevisor har blivit förlängt till siste oktober istället för juni. Superkul. Gillar verkligen det arbetet men det är bara 16% och det blir man inte fet på.

Visserligen rör det lite på sig och jag ska bland annat följa med till Ystad nästa vecka för att informera om hur brukarrevision fungerat i Blekinge. Vem vet vad framtiden för med sig.

Och nu en glad nyhet, korka upp champagnen....

... Lotta har fått sommarjobb. Hurra!!!!

Under sommaren kommer jag att arbeta i receptionen på en turistanläggning.

Jippi!!

Jag har pejlat läget och jag hoppas och tror att sommarjobbet inte kommer att ställa till med problem för brukarrevisionen. Eller tvärt om.

Visst hoppas jag ännu på att något av de andra jobben som jag sökt också kommer att ge positiv utdelning.

Det jag redan har är jag så otroligt tacksam för men ett arbete som sträcker sig under en längre period (läs tillsvidareanställning) hade varit det absolut bästa.

Alla behöver vi trygghet och regelbundenhet. Den osäkerheten och de ekonomiska bekymmer som det innebär att vara arbetslös och/eller långtids sjukskriven är inte kul.

Jag vill ha ett arbete men framförallt vill jag ha ett arbete som jag klarar av med mina begränsningar.

Just det, Lotta är bäst. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar