tisdag 28 april 2015

Taco


Magda hade en väldigt tuff dag och vi tog en fika innan vi skulle på möte på Socialen.  Hon fick både macka och kaka. Jag lyckades få henne att öppna sig och jag fick höra om hennes jobbiga tankar.

Vi gick i god tid till socialen och väntade i väntrummet. Efter 20-30 minuter frågade en kvinna om vi fått hjälp. När jag sa vilken handläggare vi skulle träffa skrattade kvinnan i luckan.

- Hon är sjuk. Är det någon annan som ni träffat innan?

Magda berättade vad kvinnan hon träffat och fått förtroende för hette.

- Hon har slutat här.

Jag fick en dålig känsla i magen och svarade att vår handläggare fick ringa när hon var frisk igen.

- Ja, sa kvinnan skrattande, någon annan lösning finns nog inte.

Just nu känner jag mig inte motiverad att gå på ett möte på Socialen igen.

Efter tre tidigare försök med fler handläggare har jag tappat förtroendet totalt för dem. Någon hjälp ifrån dem kommer vi inte att få ända, precis som de andra gångerna. Förstår inte varför jag förutsätter tjabba med dem.



När vi kom hem hade Max lagat mat. Han hade gjort två sorters taco. En med köttfärs och en med Anammas veganfärs.

Som tillbehör hade han färsk lök, röd paprika, tomat och gurka. Vitlökssås gjord av Oatly, vitlök, salt och svartpeppar. Jag hade köpt guacamole med chili av märket Rydbergs och den passade bra till tacos. Starkt och kryddigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar