torsdag 23 april 2015

Ratatouille



Familjen får korv medan jag äter Anammas veganburgare.

Doften och färgerna när grönsakerna steks är så ljuvlig. Nästan så jag inte vill tillsätta tomaterna eftersom jag då "förstör" rätten. Men har jag bestämt mig för ratatouille så har jag. Det är också gott.

Kommer absolut att göra bara stekta grönsaker med denna kombinationen av grönsaker.


1 zucchini
1 stor gul lök
2 solovitlökar
1 gul paprika
1 röd paprika
1 1/2 förpackning krossade tomater
1 tsk salt
knappt 1/2 tsk socker
1 msk oregano
1/2 msk timjan

Dela alla grönsaker i mindre bitar.
Stek i en gryta i 6-7 minuter.
Tillsätt de krossade tomaterna.
Krydda.
Låt småputtra i 10-20 minuter.
Smaka av om det behövs mer kryddor.

Servera med rucola och tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar