lördag 25 april 2015

Majas tårta



När Maja fyllde 17 år hade hon önskat sig en regnbågstårta och det lyckades jag uppfylla.

Jag visste också att hon drömde om att på 18-års dagen äta en tårta med enhörning på

Gissa om jag har sökt efter en lösning. Jag försökte modellera en enhörning men blev inte nöjd. Jag sökte efter någon som kunde lösa mitt dilemma men tillslut gav jag upp.

Gubben fick väl baka en tårta som vanligt.

Men när datumet kom närmare blev jag mer och mer irriterad. Jag tycker inte om att misslyckas. Tillslut hittade jag lösningen. Tårtbild. Fattar inte varför jag inte tänkte på det direkt. Men nu fanns ingen ork eller tid att baka en tårta eller få hem en tårtbild.

Jag kontaktade istället Konditori Fantasi i Kristanstad och de kunde hjälpa mig. Men nu kom ett nytt problem.

Vad skulle det vara på tårtan? Möjligheten var lika stor som Internet.

Maja älskar minions, Maja älskar enhörningar och Maja älskar: "It's so fluffy".

I ett mail skickade jag bilden som jag valt och höll tummarna för att det skulle bli bra.

Av Majas reaktion att döma har jag gjort rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar