onsdag 8 april 2015

Positiva vibbar

Just nu flyter det på. Det flyter på riktigt bra. Nästan så jag tittar bakom hörnet och undrar vilket elände som kommer. Är så van vid att ett steg fram sedan betyder två steg bak. Kan bara hoppas att det nu är vår tur att få flyt.

Magda mår bra. Efter två och en halv vecka med antidepressivt har vi en helt ny dotter. Hon är glad, ler mycket mer och jag kan prata med henne utan att hon springer iväg och slår i dörrar.

Hennes tvång att slita bort de hårstrån som inte hör hemma på huvudet har minskat. Inte helt borta men nästan.

På det stora hela känns det som att hon mycket lyckligare.

Allt detta utan några biverkningar. Alla de biverkningar som vi varnades för uteblev.

Första helgen gick jag som en äggsjuk höna på tå. Var så orolig för hur Magda skulle reagera på medicinen.

Med tanke på de epilepsiliknande anfall som Magda fick när hon provade Strattera så var min rädsla helt befogad men så här i efterhand inser jag att jag överdrev.

En annan sak som fungerar och flyter på är vårt schema med hushållssysslor. Alla gör det de ska. Inget gnäll och sura miner. Gör man inte det enligt schemat så gör man det en annan dag. Gjort blir det.

Känner att jag kan slappna av mer. Känner mig inte lika mycket som Lill-Hitler. Det känns riktigt bra just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar