tisdag 28 april 2015

Maja testar japanskt godis del 1


Maja testar första japanska godiset från hennes födelsedagspresent. Det vi kan utläsa på förpackningen är att det är fruktkola i banansmak som man doppar i chokladsås och toppning.




Hur hon ska göra behöver hon inte kunna japanska för att förstå. Väldigt informativa bilder.



- Åh! Vad det luktar banan.


- Hm! Vad tjockt chokladsåsen är. Jag trodde den skulle vara lösare. Det ser ut så på förpackningen.


- Oj! Vad hård kolan är. Jag trodde den skulle vara mjukare.


Maja doppar och rullar först i chokladsåsen.


Och sedan i toppingen eller strössel. Sedan är det dags för att smaka.


Majas min avslöjar henne att det inte var någon speciell hit.

"- Ska jag svälja detta?

Det känns precis som om det är tuggummi som jag äter men det blir liksom inte något tuggummi.

Det smakar inte kola. Vet inte vad det smakar men det luktar banan.

Chokladsmaken är mycket kakao och var rätt god att äta själv. Smakade lite syntetiskt.

Toppingen smakar mest socker.

Kul  att testa men inget jag kommer att köpa igen. Upplevelsen var kul. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar