onsdag 1 april 2015

Vilken natt

Usch! Vilken natt jag haft. Legat och vridit mig i sängen och försökt förstå vad som är fel.

Alla ungar är hemma. Har jag glömt något? Har jag gjort eller sagt något dumt?

Jag brukar ha dåligt samvete över så mycket men har i natt inte kunnat hitta en orsak till sömnbristen. Visst har jag ont men det är inte värre än att jag kan hantera det.

Medicinen hade jag tagit som jag brukar och jag var, som jag sagt, både fysiskt och psykisk dödstrött. Trots det kunde jag inte sova.


När nu både gubben och Magda gett sig av till jobb och skola, Maja har påsklov, kryper jag ner i sängen igen. Hoppas på någon timmes sömn.

Sömnlösa nätter är så tråkiga och medför en sorts dimma över hela dagen. Hoppas att någon timme nu på morgonen kan rädda dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar