onsdag 29 april 2015

Vacker i håret



När Maja var liten fick hon olika frisyrer varje dag. Hon älskade att ha håret i flätor eller tofsar. Hon hade mängder av olika fina snoddar och klämmor.

Magda däremot slet ut snoddarna fortare än jag hann sätta dit dem. Inte ens när håret sparades ut och hon hade jobbig lugg som irriterade henne fick jag sätta upp det.

Idag är hon annorlunda. Beroende på humöret så kan håret antingen vara nersläppt eller uppsatt.

Jag ser hur hon använder det långa håret som en sköld mot omvärlden.

I kapp med att min värk blev värre orkade jag inte längre fläta håret på Maja. Vissa dagar är bättre och då blir inte värken i fingrarna så hemsk. Idag är en sådan dag och jag fick fläta Majas hår och Magda bad också om en fläta.

Blev ganska nöjd med resultatet. Tycker flätan är snygg med det blå inslaget. Det viktiga är ändå att tjejerna blev nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar