tisdag 14 april 2015

Spagetti Bolognese veganstyle


Skulle ha en lugn dag hemma med dammsugaren men så blev det inte. De ringde från ögonmottagningen och undrade om jag kunde komma. 

Jag nappade direkt. Har väntat sedan i november och eftersom det inte var något viktigare än städning på schemat så tackade jag ja. 

Familjen fick äta veganskt idag och det hade de inget emot. Tror minsann att jag börjar få över dem på min sida.

800 gram Anamma vegofärs
1 gul lök
4 vitlöksklyftor
1 morot
1 dl tomatpuré
1 burk krossade tomater
3 dl iMat
3 dl Oatly havredryck
1 -2 tsk salt
2 krm svartpeppar

Hacka gul lök. 
Stek lök och pressa i vitlök. 
Tillsätt vegofärs och stek några minuter. 
Riv moroten. 
Tillsätt morot i färsen. 
Blanda ner krossade tomater, iMat och havredryck. 
Krydda och låt småputtra medan du kokar pasta. 

Servera med sallad och Tofutti veganost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar