söndag 22 september 2013

Indiskt




Det var en slö söndag idag. Medan gubben körde Maja med Kvällsposten tog jag hand om diskmaskin, tvättmaskin, bäddade och dammsög. När de kom hem så blev det ägg och bacon- brunch. Sedan fastnade vi framför tv:n och såg en film Diary of a Mad Black Woman. Det hör verkligen till ovanligheten att vi ser på film. Men med en förkyld gubbe, en Magda som snörvlar och en Maja med lite feber och yr så var det vad alla orkade.

Så på jobbet gick jag bort till King of India och köpte Chicken tikka masala.

Blev så paff när jag kom in på restaurangen. Ett enda bord var upptaget och där satt min bror med fru och yngste son. Det kopplade inte direkt utan först när jag såg min brorson insåg jag vilka det var.

Det var deras första besök på restaurangen så jag kunde inte få tips av dem. Men smaken är ju ändå som baken.

Jag fick tips av ägaren själv och han rekommenderade Tikka masala. Tror det är ett ganska säkert kort när man ska introduceras i det indiska köket.

Har bara ätit på en indisk restaurang en gång tidigare och åt även då en rätt som huset rekommenderade.

Får väl bli lite modigare nästa gång. För det blir absolut en nästa gång. Tikka masala från King of India var jättegott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar