lördag 7 september 2013

Vågar jag?



Nu är jag där igen. Vågar jag uttala min optimism? Vågar jag sätta ord på min glädje?

Eftersom jag är en positiv människa och vill se gott i alla så tänker jag inte acceptera de negativa känslorna.

Bara för att jag ropar HURRA!! så betyder det inte automatiskt att benen sparkas undan.

Jag vågar.

Det ser bra ut för Magda i skolan. Det ser faktiskt riktigt bra ut.

Jag hoppas verkligen att känslan jag fått att skolan tänker satsa på Magda är riktig. Att de kommer att kämpa för att ge henne rätt förutsättningar för att lyckas.

Igår kom hon hem med en Ipad. Än så länge finns inte många användbara appar men det ska jag ändra på. Den ska fyllas med sådant som Magda behöver för att klara av skoldagen.

För med rätt förutsättningar finns det ingen anledning till att hon inte ska lyckas.

Kunskap och intelligens har inget med adhd, dyslexi eller dyskalkyli att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar