onsdag 4 september 2013

Kycklingbiffar med örtyoghurt


Jag har inte kycklingfärs i min affär utan jag kör kycklingfiléer i mixern. Tar en filé i taget så att det inte grötar ihop sig. Tänk på att inte köra för mycket för då blir kycklingfärsen trist.
Jag körde också morot och lök i mixern.

Kycklingbiffar:
1 kg kycklingfärs
2 morötter
1 gul lök
4 äggulor
1 1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar

Blanda kyckling, morot och lök med äggula och kryddor.
Forma till biffar och stek 4-5 minuter ber sida.
Jag använde en sked och tryckte ut till biffar i stekpanna.

Örtyoghurt:
4 dl turksik yoghurt
1 kruka persilja.
3 - 5 vitlöksklyftor
salt
svartpeppar

Hacka persiljan.
Blanda turkisk yoghurt, persilja och pressa ner vitlök.
Smaka av med salt och svartpeppar.

Servera med ugnstekt potatis och råkostsallad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar