torsdag 6 mars 2014

Ny juice


Vi brukar köpa juice till lördagens frukost men när jag såg denna förpackningen i affären gjorde jag ett undantag och köpte mitt i veckan.

Här är det äpple- och eller apelsinjuice som gäller. Därför är detta en ny smak för oss. Vet inte hur länge denna funnits i butik men jag har inte uppmärksammat den innan.

Både jag och Maja är väldigt förtjusta i mango så jag trodde att denna juicen skulle gå hem.

- Mamma, varför heter det Mango & Passionsdryck med päron när det är mest päron och minst mango? undrar Maja när hon läser innehållsförteckningen.
- Ja, det var en bra fråga.
- Borde vara Päron- och Passionsdryck med mango. Men klart den smakar mest mango så den kanske heter efter smaken.

Bravo Mango & Passionsdryck, 20 % fruktjuice och 6 % socker smakar mycket mango. En smak som vi gillade.

Absolut en ny juice till lördagens frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar