söndag 6 juli 2014

Envis som en åsna



Tänk att det skulle behöva ta så lång tid för mig att erkänna och acceptera. Denna kärringen är envis som en åsna.

Jag har kämpat med symaskinen. Sytt någon centimeter, tyget fastnat eller tråden brustit. Maskinen har tuggat i sig tyget och sömmarna har sett ut som skit. 

Allt jag gjort har tagit flera gånger längre tid än vad det ska. Jag har tappat lusten ganska snabbt. 

Igår fick jag nog och ringde svärmor. Snäll som hon är, världens bästa svärmor, så fick jag givetvis låna hennes maskin. 

Svärmor använder inte sin maskin lika mycket som jag och skulle det vara så att hon behövde den visste hon var den var. 

I morgon lämnar jag in min maskin på service så får vi se om den mår bättre eller om jag får dra ut sladden för gott. 

Men nu syr jag för glatta livet. Så många projekt har blivit liggande på grund av eländesmaskinen. 

Det är inte kul att jobba när ditt verktyg inte fungerar som det ska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar