måndag 21 juli 2014

Om att bli gammal

 photo animated-tooth.gif
www.photobucket.com



Telefonen ringde och jag såg att det var Marcus.

- Hej! svarade jag.

Det var tyst i luren och jag förstod att det var någon av gossarna som ringde.

- Hej! försökte jag igen.
- Vem är det?
- Det är Lotta.
- Jag har tappat en tand, sa storebror V.
- Nämen, har du blivit så stor? Vad kul!

Med lite frågor fick jag hela historien. Jag berömde honom och gick ut med telefonen till gubben.

- Du måste berätta för farfar också.

Historien fick berättas igen och gubben var lika uppmuntrande som jag.

När han lagt på luren sa gubben aka farfar:

- Har han blivit så stor nu busungen att han tappar tänderna? Det var inte länge sedan ungarna gjorde det. Jösses vad tiden går.

Det är inte annat än att man känner sig gamla när barnbarnet tappar framtand och snart ska börja skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar