söndag 27 juli 2014

Jelly belly


Jag älskar verkligen Jelly beans. De påminner så mycket om ett godis som ofta låg i mammans påskhöna när jag var liten. Små ägg, lite genomskinliga med prickar på.

Det är konsistensen med det hårda skalet och det mjukare innanmätet som jag gillar. Den söta och fruktiga smaken.

På Emporia igår köpte jag de bästa av de bästa. Originalt, inte de Jelly beans som du kan hitta i butikernas lösgodissortiment utan riktiga Jelly belly.

Priset är 29.90 kr/hg så jag köpte bara för strax under 50 kronor.

Det finns många olika smaker att välja mellan men jag valde att köpa den blandade varianten.

Den innehåller de 50 originalsmakerna.


Förutom att äta och avnjuta varje Jelly belly var för sig kan du blanda ihop olika bönor och få fram nya smaker.

I butiken fanns ett häfte med recept. Du hittar dem även här.

Maja fick en annan variant i julklapp. Det var de äckliga bönorna. Det kul att spela och utmana både sig själv och andra. Att inte veta om bönan man ska äta smakar fruktigt eller hundbajs.

Maja erkänner att hon nu har svårt att äta av mina Jelly belly eftersom de i hennes huvud smakar äckligt.

Men efter igår kväll tror jag att hon återfått tron på Jelly belly igen. För det var precis lika kul att få en böna tilldelad och försöka avgöra smaken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar