lördag 26 juli 2014

Utfärd


I morse begav vi oss till Malmö. Max är med flickvännen på Öland så tjejerna bjöd med sina pojkvänner.

Vi åkte till Emporia för att inleda dagen med shopping.

Efter några affärer åt/drack vi lunch på Rockfella.

Lite affären till och sedan åkte vi till Moderna museet och fick en guidad visning. Riktigt trevligt. Lärde mig mycket och fick framför allt en helt annan bild på Pablo Picassos konstnärskap än jag hade innan. Han är så mycket mer än kantiga ansikten och mysko bilder.

Därefter begav vi oss till Rådhuskällaren för middag. Jag hade egentligen bokat bord på Ölkaféet men eftersom jag knappt orkade gå mer så drog vi oss ner mot centralstationen istället.





Planka för de övriga och vegetarisk lasagne för mig.

Det fanns även filéfrossa och en fantastisk salladsbuffé att välja.

Vi hann med ett tidigare tåg hem än vad vi planerat. Skönt att komma hem två timmar innan.

Nu är kroppen trött och gör ont men vad nöjd jag är med dagen. Imorgon vill jag inte tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar