torsdag 24 juli 2014

Värmen gör inte smärtan mindre

Idag ville kroppen inte alls. Natten var värkfylld och det var tungt att komma ur sängen. När Maja skulle gå till bussen slog jag följe med henne till brevlådan för att hämta tidningen. Sedan orkade jag inte mer.

Jag har mest legat i sängen. Humöret har varit i botten och tårarna har runnit. Kroppen är smärtat, lederna har bubblat som om de var fyllda med sockerdricka och musklerna har darrat av utmattning. Med hjälp av kryckan har jag lyckats förflytta mig.

Svärmor och svåger med fru kom som räddning när det blev grillning i deras sällskap.

Visserligen klarade jag bara av att äta lite men jag fick i mig en kycklingklubb, god potatisgratäng och sallad.

Det är jobbigt att äta när jag har ont och jag mår mest illa. Tycker jag mår mycket illa nu för tiden. Vet inte om det enbart beror på värmen eller om det är annat. Jag har problem med mat varje sommar och ju varmare det bli ju mer problem får jag.

Hoppas att smärtan blir mer hanterbar i morgon. Har en hel del att fixa innan vår tripp på lördag.

Har grundat med värktabletter inför natten och hoppas att illamåendet släpper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar