fredag 14 november 2014

BB Cream - testperson hos Smartson


Jag har av Smartson blivit utvald som testperson för Garnier BB Cream. Produkten jag skulle utvärdera var fuktcremen Miracle Skin Perfektor 5-in-1. Nyansen jag fick var Light enligt förpackningen och Light/Clair enligt tuben.

För mig lät detta väldigt spännande. Jag använder inte smink så mycket och är ännu sämre på att återfukta. Ibland när jag upplever att jag är torr i ansiktet så smörjer jag lite. Har liksom aldrig fått in någon rutin.


På grund av MCTD har jag emellanåt mycket utslag i ansiktet, så kallade fjärilsutslag. Utslaget går från kind till kind över näsan. Ibland också hakan.


Dagen som jag testar BB Cream var inte utslagen så hemska. Ser riktigt normal ut.


Har inget eget sminkbord, inte ens någonstans att förvara mitt smink utan har en necessär i garderoben, så jag lägger beslag på Magdas.

Läser om produkten:

Passar Garnier Miracle Skin Perfektor mig?
Ja, om du söker hudvård som omedelbart 
och effektivt uppfyller din huds behov; 
Cremen innehåller UV-filter och återfuktar 
samtidigt som den hjälper till att korrigera 
trötthetstecken, matt hud, linjer och orenheter.

Hur verkar produkten?
Miracle Skin Perfektor är en ny generation 
hudvård. BB-cremen baseras på en all-in-
one-teknologi och har både en vårdande 
och en omedelbart täckande effekt. Hela din 
skönhetsrutin förenas i ett enda steg. 
Formulan tillför huden fukt 24 timmar och 
innehåller antioxiderande C-vitamin-derivat 
för att ge huden lyster. Den är också berikad 
med mineralpigment för att göra huden 
vackrare. Pigmenten fördelar sig omedelbart 
jämnt över huden för en felfri finish. Med SPF 
15 för att hjälpa till att skydda mot skador 
orsakade av solens strålar.

Hur använder jag produkten?
Appliceras dagligen på väl rengjord hud precis 
som din vanliga dagcreme. Applicera gärna 
två gånger för att få en ännu bättre täckning.


Ber om ursäkt för det dåliga fokuset på bilderna. Hade varit bäst om jag använt kameran men mobilen får duga. Orkar inte ens hålla i kameran med två händer. 

Jag försökte först använda mig av en borste som Magda hade men det kändes konstigt. Gick därför över till en makeupsvamp och det gick bättre. 

Cremen var väldigt lätt att applicera och jag överraskades över hur enkelt det var. Den jämnades ut direkt. Liksom blev en naturlig del av huden. 

De flesta foundation som jag testat tidigare har känts som om jag har ett lager utanpå huden. Det har känts så konstlat. Denna var helt annorlunda.


På förpackningen finns också väldigt intressant fakta:

Konstaterad effekt
Huden känns mer återfuktad för 82%
Huden känns omedelbart utslätad för 96%
Rodnad döljs för 71%
Hudtonen upplevs mer jämn av 91%
Huden får lyster för 94%
Huden strålar för 81%


Frågade Maja om hon tyckte att jag fått en onaturlig hudfärg men hon ansåg att jag såg helt normal ut.

När Magda kom hem frågade jag henne vad hon tyckte och jag visste att jag skulle få en hård dom. Men hon överraskade mig. Jag fick tummen upp.

Det var inga speciella svårigheter att sminka av mig på kvällen. Två stycken avsminkningstvättlappar räckte.

Morgonen efter jag sminkat mig brukar jag känna mig väldigt torr i ansiktet. Men dagen efter Garnier BB Cream kändes huden fortfarande fuktig. Framförallt känns huden len och mjuk.

Jag blev väldigt överraskad över första användningen. Kände direkt att detta var något för mig. Jag kommer absolut att köpa denna när jag använt upp förpackningen jag fick för test. Otroligt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar