lördag 29 november 2014

Brainfog

För många av oss är stress och oro känslor som gör att hjärnan "låser sig". För Magda hände det igår vid ett tillfälle när det inte fick hända.

Black Friday överraskade Magda och tjejkompisarna på stan. Jag hade förklarat för Magda vad det var men ingen kunde veta hur svenska kunder reagerade. Bara tanken på att åka till stan och gå i affärer Black Friday, fredag efter löning och sista fredag i november fick mig att rysa. Men Magda skulle följa med kompisarna.

Fick några samtal och sms av en orolig tjej men det verkade fungera. Tills hon ringer och är förtvivlad.

Hon skulle göra kontoutdrag för att kontrollera hur mycket pengar hon hade och slog fel kod, tre gånger.

- Mamma!!! Jag trodde det var rätt siffra.

Efter lugnande samtal lyckas jag få henne gå in i banken, ta en kölapp och vänta. Hela tiden pratade jag med henne.

- Jag finns här. Jag hjälper dig. Du fixar detta.

Hör hur det är hennes tur och hur hon förklarar vad som hänt.

Jag blev så otroligt glad att hon klarade av att göra detta. Vilket otroligt framsteg.

Tyvärr kunde inte banken hjälpa henne. Visst, det var också en Swedbank men inte den vi var kunder i så Magda fick gå ut med spärrat kort. Och ingen shopping gjord.

Vilken tur att detta hände efter de ätit.

Så stolt jag är över hur Magda fixade detta. Vilket framsteg.

1 kommentar: