torsdag 13 november 2014

God, grant me the serenity...



Jag har unnat mig själv ett armband. Tyckte jag var värd det.

Denna typen av armband har jag sett många gånger. Även med just denna texten. Men när jag igår fick syn på armbandet klickade det till extra.



Orden betyder väldigt mycket just nu.  I livet som stort men också vad gäller mig själv.

Jag måste acceptera att jag är sjuk. Inte bara utmattningssyndrom utan även både den reumatiska sjukdomen och fibromyalgin.

För innerst inne har jag vägrat att acceptera att jag är sjuk. Jag måste ha modet att släppa mina krav, mina oacceptabelt höga krav, på mig själv. Måste släppa och gå vidare.


"God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can, 
And the wisdom to know the difference."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar