söndag 23 november 2014

Plötsligt händer det

Nej, jag har inte vunnit på triss. Inte på lotto heller.

Plötsligt händer det bara att man hittar saker som man letat efter länge.

Gick inom secondhandbutiken i ett helt annat ärende och plötsligt stod de där på hyllan.



Efterrättsglas, dessertglas, glassglas, coupe. Kärt barn har många namn.



Har några stycken men när vi är fler än bara familjen får jag mixmatcha med andra glas. Visst det gör inget men jag ville gärna att det skulle matcha. Jag ville därför ha flera glas ifall att.

Jag har hittat glasen på nätet på olika sidor. Bland annat hos http://kalasfint.com men inte varit beredde att betala det som begärts.

Eftersom det inte alls är något som är nödvändigt så har jag avvaktat. Nu lönade det sig.

Jag köpte 8 stycken för 80 kronor. Inte alls illa.

Någons skräp är min skatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar