torsdag 21 maj 2015

Äntligen hos ögonläkaren

Igår var jag äntligen hos ögondoktorn. Äntligen skulle jag få svar på varför mina ögonmuskler var försvagade, varför jag såg sämre, suddigt och dubbelt.

Trodde jag ja!

Som vanligt fick mina sjukdomar och mina mediciner skulden.

Fibromyalgi är bara en av mina sjukdomar med synproblem som symptom 


Visst, jag är jätteglad att läkaren inte kunde hitta några nya sjukdomar som hade med ögonen att göra men ändå.

Det ögonläkaren hittade var att jag hade en hel del torra partier i ögonen så nu ska ögondroppar läggas till samlingen av mediciner som ska intas varje dag. Förklarar varför jag ofta känner det som om en grusbil tippat av sin last i ögonen på mig.

Även det gav läkaren mina sedan tidigare kända sjukdomar skulden för.

Självklart känns det skönt men att få höra att varken glasögon, prismor eller något annat kan hjälpa mig känns trist.

Vi kunde testa att plocka bort medicinerna sa doktorn men eftersom de hjälper mig måste jag välja.

Om synen inte blir jobbigare än vad den är nu och om huvudvärken inte blir värre så tror jag att jag helt enkelt måste lära mig att leva med suddigt synfält. Hellre det än att gå tillbaka till att inte kunna kontrollera smärtan i kroppen.

Jag avvaktar och ser. Haha! Det är ju det jag inte riktigt gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar