lördag 30 maj 2015

Maja testar japanskt godis del 4


Dags för Maja att testa ytterligare ett japanskt godis från hennes födelsedagspresent.

Ice Bar Soft Candy DIY - mjukkola som man doppar i kolakräm och topping.

Ingredienser:
socker, hirs gelé, palmolja, gelatin, stärkelse sorbitol, lecitin, citronsyra, pullulan, gummi arabicum, smak naturlig färg (Antocyaninfärgning), xylitol, kalciumfosfat.


Maja öppnar förpackningen och plockar ut...



 Kolakrämen är väldigt klibbig och svår att få ur förpackningen utan att få på fingrarna.


- Väldigt klibbigt. Det känns som en ansiktsmask.


Först trycker Maja in pinnen i mjukkolan för att bilda en klubba.


Därefter doppas kolan i kolakrämen.


Och sist i toppingen.


Hm, första reaktionen är:

- Det känns som förra godiset. Konsistensen. Ska jag tugga som tuggummi eller ska jag svälja?


- Sött.

Maja kallar på gubbe som också kommer för att smaka.


- Det är ju tuggummi, är hans första reaktion.


- Sött, sött, sött.......

Min fina gubbe
Betyg:
Maja: Gott men sött och inget som jag skulle köpa för att äta varje dag precis. Tror inte jag skulle köpa det igen faktiskt.

Gubben: Sött!! Alldeles för sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar