tisdag 5 maj 2015

Sallad


Maja bad igår att jag idag skulle göra en kycklingsallad.

- Mamma, en god en med kyckling, pasta,  fetaost och inlagda vitlökar.

Enkelt fixat.

1 grillad kyckling
1 gurka
1 gul paprika
2 tomater
1 dl gröna oliver
1 dl svarta oliver
1 dl inlagda vitlökar
1 burk ananas
gröna salladsblad
kokt pasta (5 dl okokt)
olivolja
salladskrydda


Till mig gjorde jag en salladstallrik med olika godsaker.


Magda hade en jobbig dag. Hon vaknade med huvudvärk men bestämde sig för att testa ända. Några Alvedon för göra övrig medicin sällskap i magen. 

Även om hon gillar att vara med pappa på jobbet så är det tufft. Det är nya människor, massa ljud och oljud. Tillslut orkade hon inte mer och gubben ringde mig. 

Jag tog med Magda på en lång lunch för att få henne lite piggare.

 

Hon försöker verkligen att hålla skenet uppe men ibland orkar hon inte och hennes ohälsa lyser igenom. 

Det gör mig ont att se henne må dåligt. Det gör mig ont att förstå hur mycket kraft hon lägger på att låtsas att allt är bra. 

Jag diskuterade med gubben och han bestämde att Magda fick sluta tidigare. Jag och Magda beslöt då att vi skulle köra för att hämta Maja. 



För en liten stund såg jag Magda obehindrat le och skratta med sin syster. Men i bilen hem förändrades hennes ansikte. Ögonen förlorar sin glädje och axlarna dras upp. Det gör ont i mitt mammahjärta.

Vad ska jag göra för att min lilla flicka ska må bra? Kommer det en dag då medicinen hjälper och Magda får känna att hon har kraft?

De nya såren på överarmar och lår, på ställen där hon tror att jag inte ser, skvallrar om att livet är väldigt jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar