tisdag 26 maj 2015

Citronbulgur med tranbär, granatäppelkärnor och valnötter


På bulgurpaketen fanns ett recept som jag bestämde mig för att testa idag.

Enligt mig ett gott och fräscht alternativ men gick inte lika hem hos familjen.

Familjen fick stekt korv till medan jag åt en veganburgare från Anamma.

Enligt mig hade det passat till grillat eller stekt kött/kyckling.

Serverade med hummus och en grekisk sallad. Fetaosten serverades i en skål bredvid.

3 dl grov bulgur
1/2 citron
1 dl tranbär
1/2 dl granatäppelkärnor
1 1/2 dl valnötter

Rosta valnötterna lite i torr panna.
Hacka valnötterna.
Koka bulgur enligt förpackningen.
Riv skalet från citronen och pressa ut saften.
Blanda samman bulgur, citronsaft, citronskal, valnötter, tranbär och granatäppelkärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar