onsdag 27 maj 2015

Lite lugn

Det känns mycket bättre idag. Paniken jag hade över jobben eller snarare ovissheten över jobben har lagt sig.

Magda mådde inte bra igår och jag fick hämta henne i skolan. Ibland blir det bara för mycket. När man inte kan förklara varför tårarna rinner, ångesten ökar och ilskan bubblar. Då är inte skolan platsen man vill vara i.

Natten var jobbig och hon fick slippa skolan idag också. Ville inte lämna henne hemma själv så hon fick följa med hem.

Vi började dagen med att fixa några ärende. Studentpresent och födelsedagspresent skulle införskaffas. När vi ändå var i stan hade vi kaffedate med Maja och hennes klasskompis Amani.

Syskonkärlek och speciellt systerkärlek är det som behövs när man mår dåligt. Krama in kärlek.



Hem för en snabb lunch, soygurt med müsli, och sedan vidare till min nya arbetsplats. Presenterade mig för mina kollegor och fick insyn i min kommande arbetsplats.

Nu känns det lugnt. Nu har jag mer koll. Visst är det några lösa trådar än men jag är lugnare.

Avslutade kvällen med en lång promenad med Rex. Behövde rensa hjärnan och andas.


Så härligt väder. Vilken skillnad mot förmiddagens kyla.

Imorgon ska jag ta hand om mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar