onsdag 6 maj 2015

En dag tvärs över Skåne

Att åka tvärs över Skåne för ett möte som varar i tre timmar tar faktiskt hela dagen.

Redan klockan 8.15 åkte jag hemifrån. Ulrika hade bokat färdtjänst klockan 9.20 eftersom vi behövde hinna äta lunch innan mötet började klockan 13.

Klockan blev 9.30 och ingen färdtjänst kom. Efter ett telefonsamtal fick vi veta att någon missuppfattat tiden och färdtjänsten skulle komma klockan 9.50. Tur att det var sol.


Plötsligt ringer telefonen och vi får veta att chauffören är försenad cirka 15 minuter.
Återigen, tur att solen sken.

När vi äntligen satt i färdtjänsten var vi enligt vår gamla planering en timme försenade. Tur att vi alltid försöker vara ute i god tid.



Vi hittade ett ställe att äta lunch på och de hade ett vegetariskt alternativ till mig.




Mötet drog ut på tiden och eftersom vi var tvungna att passa färdtjänsten fick vi missa den sista punkten.

När vi stått och väntat en stund ringde telefonen och vi fick veta att färdtjänsten var 15-20 minuter sen. Tur det var sol. Tur det fanns kaffe.



När jag stannade bilen hemma var klockan 18 och jag kände mig helt färdig.

Familjen hade redan ätit och åkte på kalas medan jag fixade något till mig att äta.



Så enkelt och så gott.

Nu tänkte jag gå en runda med Rex. Behöver rensa skallen. Imorgon ska jag vila. Har rensat kalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar