fredag 1 maj 2015

Fredagsnöje - städa och organisera

Färdig


Ena lådan längst ner i kylskåpet hade gått sönder och jag hittade två lådor på Coop som passade perfekt. Köpte även plastfickor och lappar för att kunna sätta etiketter på lådorna. Allt för att lättare hitta men framför allt för att det ska vara lättare att hålla ordning.

Före

Från början var det såhär som det brukar vara i kylskåp. Två lika stora plastlådor. Här kan man inte se det men den ena är sprucken. 

Rengöra

Min tanke var att bara göra vid nedre delen men plötsligt hade jag tömt hela kylskåpet. 

Lika bra att städa och sortera ordentligt. Det finns alltid en risk att det finns någon gammal burk som man missat längst bak.

Färdig

Jag är riktigt nöjd med resultatet. Nu är det ordning och reda i kylskåpet.

Dörren orkade jag inte ta tag i så den får vänta till en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar