måndag 11 maj 2015

Testar vegetariskt och ekologiskt pålägg


Idag testar jag något nytt på mackan till frukost.

Ekologisk vegetabilisk pastej med örter. Tillverkad av Tartex.

Jag köpte min på Maxi. Där fanns smakerna naturell och örter men jag har fått tips om att testa chili. Blir till att hålla ögonen öppna.



Ingredienser:
vatten
näringsjäst
kokosfett (ohärdat)
potatisstärkelse
gräslök
kryddor (3%) (persilja 2%, gräslök 1%)
solrosolja
havssalt
tomatpuré
jästextrakt



Jag tycker att pastejen eller patén är helt okej.

Ska jag klaga på något så tycker jag att den är lite väl salt. Hade gärna också sett att pastejen smakade mer örter. Men det kan jag enkelt själv åtgärda med lite färska örter som klipps över mackan.

Det ska jag testa nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar