söndag 31 maj 2015

Jag önskar mig en elcykel





Jag hade planer på att cykla till mitt sommarjobb men det ser inte ut som om det blir verklighet. Visst, det står en småtrasig cykel här som med lite TLC nog hade klarat av att ta mig fram och tillbaka till sommarjobbet men jag hade inte orkat det.

Måste vara i tillräckligt bra skick så jag orkar fungera när jag kommer fram till jobbet. Hem är en annan sak. Visst är den jobbigaste biten uppförsbacken på hemvägen men med tanke på i vilket skick min kropp är så finns risken att jag inte kommer att klara stiga ur sängen morgonen efter.

Det är nog svårt för någon som inte lever med värk att förstå hur hårt det tar på kroppen att gå en promenad eller cykla en runda. Även om jag vill så måste jag planera och utvärdera om det är värt att ta smällen som kommer. Något som för andra är självklart betalar jag dyrt för.

Vilken frihet det hade varit med en elcykel. Som det är nu orkar jag inte cykla eftersom det tar för mycket på kroppen. Lilla minsta motstånd kostar alldeles för mycket.

Att ha en elcykel som hjälper till på färden hade inte bara underlättat för mig utan också sparat på miljön. Som det är nu måste jag ta bilen eller, när det passar, bussen till ställen som jag hade kunnat cykla till.

Tänk vad underbart att få cykla igen. Någon som har lust att sponsra? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar