tisdag 16 april 2013

Balans



På en tunn gren i buskaget utanför tandläkaren upptäckte jag denna lilla krabaten.

Den balanserade otroligt bra i blåsten och jag satt en lång stund i bilen och tittade.

Den sträckte sig vigt ut och plockade till sig kottarna.

Det kom bilar och människor gick precis bredvid men ekorren satt lugnt kvar och skötte sitt.

Livet är en balansgång och jag är inte lika smidig som ekorren.

Helgen har varit fylld av tumult. Veckan har fortsatt i samma anda. Måndag och tisdag har också i annat inneburit mer stress än jag egentligen har ork till.

Känner att jag inte just nu orkar vara den mamma som jag vill vara. Orkar inte vara den pedagogiska hustrun som min man behöver.

Imorgon ska jag inte tillåta mig att bli upprörd, sårad eller stressad.

Jag ska andas. Och hitta lite balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar