tisdag 23 april 2013

Nervös årlig kontroll

Jag gillar verkligen inte Bilprovningen.


Vissa har problem med den årliga kontrollen hos tandläkaren eller gynokologen men jag fasar för Bilprovningen.

Eftersom jag har två bilar så har jag dubbel oro.

Lilla gröna Corsan fick jag dit två gånger med innan hon fick klartecken att rulla ett år till.

Idag var det nya gråa Astrans tur. Första gången hon besöker Bilprovningen så oron var lite större.

Borde vara helt lungt eftersom hon är så pass ny men det lugnade inte mig.

Allra värst är att behöva sitta och vänta på min tur. Och eftersom jag har en tendens att vara ute i god tid så får jag oftast plågas en stund.

Äntligen min tur att köra in och visst har de minskat porten sedan förra året. Usch!

Väl där inne. När jag lämnat över ansvaret till besiktningspersonalen då släpper det.

Min oro var helt obefogad. Han berömde bilen och pratade positivt om Opel.

Nu firar jag med gårdagens Budapestrulle och latte.


Ett år till nästa besök. Ett år utan oro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar