tisdag 23 april 2013

Täcker

Att ha MCTD innebär för mig att jag ofta (mer eller mindre) har utslag i ansiktet. Enligt reumatologen är det fjärilsutslag på grund av SLE. MCTD är en sjukdom som "stjäl" symptom från andra reumatiska sjukdomar.

Oftast stör det mig inte men ibland får självförtroendet sig en törn.

Jag har provat olika conceler och foundation men allt känns som om jag har en tjock hinna i ansiktet. Färger ska vi inte prata om. En som ser bra ut när jag testar i affären ser sedan ut som om jag klätt ansiktet i apelsinskal.

Maja hade köpt BB-cream och berättade hur bra den var. Att den döljer men liksom blandas in i huden och inte bildar en hinna ovanpå.

Jag provade och blev förvånad hur lätt det kändes.

Fick i samma veva ett erbjudande om att prova CC-cream som skulle vara en förbättring av BB.



Har använt den vid tre tillfällen och fått beröm varje gång.

Den döljer, känns naturlig och gör mig faktiskt (hur löjligt det än låter) mer självsäker.

Utslagen är inte så kraftiga idag men tänkte ändå visa förändringen.


Helt naturlig med rengjort ansikte.

Lägg till bildtext

Med CC-creme.


Lite mineralpulver och mascara.

Jag är väldigt nöjd med CC-creme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar