fredag 19 april 2013

Sweet sixteen



Nästa vecka fyller Maja 16 år.

Gubben frågade mig vad Maja önskade sig och som vanligt hade jag massa förslag.

Överst på listan vet jag att det står moped och körkort men det är en ekonomisk kostnad som vi inte kan ta. Tyvärr.

Jag vet att Maja alltid drömt om moped. Men idag räcker det inte med att köpa en begagnad moppe. Det krävs mopedkörkort och där försvinner flera tusen. Som vi inte har.

Maja är väldigt ledsen över det men tar det bra. Hon är väldigt medveten om ekonomi och inser att pengar ska räcka till mycket.

Hade jag orkat jobba mer eller i alla fall klarat av att sköta mitt deltidsjobb utan att vara hemma ofta så hade vi haft bättre ekonomi. Nu är det som det är.

När jag frågade Maja om hon önskade sig något annat svarade hon att hon hade allt vad hon behövde och att vi skulle spara pengarna istället.

En snäll tanke men jag vill inte att Maja ska känna att hon har ansvar för familjens ekonomi.

Så jag har fått vara kreativ och fundera ut vad som kan glädja min älskade dotter på hennes Sweet sixteen.

Eftersom både Maja och flera av hennes vänner läser bloggen tänker jag inte skriva här. Än.

Men jag misstänker att det blir flera skrik när hon öppnar paketen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar