lördag 27 april 2013

Regnbågsmuffins



Givetvis bakar jag med laktosfritt.

2 ägg
1 1/2 dl strösocker
100 gram smör
3/4 dl mjölk
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vanilinsocker

Vispa ägg och socker fluffigt.
Smält smöret.
Häll i mjölken.
Blanda mjöl, bakpulver och vanilinsocker.
Häll ner smör/mjölken i ägg/socker.
Rör försiktigt ner mjölblandningen.

Häll upp smeten i olika skålar.
Tillsätt hushållsfärg.
Jag använde:
Gul - 3 krm
Grön - 4 krm
Röd - 6 krm
Blå - 4 krm
Orange - 4 krm röd och 4 krm gul



Jag använde en liten sked och fyllde smet i 8 muffinsformar.
Var noga med att täcka färgen under noga.
Använde baksidan av skeden för att fördela ordentligt.

Grädda i 200 grader i 10 - 15 minuter.



Låt svalna ordentligt. Plocka ur muffins från formarna om du vill.



Ät som de är eller dekorera med frosting. Jag toppade med lite spritsad grädde.




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag bakade dem speciellt för Maja. <3

      De var väldigt goda. Uppskattades.

      Radera