torsdag 25 april 2013

Maja 16 år

Fyller man år så ska man ha tiara. I alla fall om man heter Maja. <3

Födelsedagspresenten till Maja har fastnat någonstans över Atlanten. När Maja fick veta det igår så var hennes kommentar:

-Men, jag har ju sagt att jag inte behöver få något.

Så idag blev hon ordentligt överraskad när det trots allt gratulerades med lite småpresenter.

Glas från IKEA med ananas- och flamingomotiv
Namnarmband
Smycketjejen gör fina smycken och det är inga problem att komma med egna idéer om hur smycket ska se ut. Hon lyckas lösa det mesta.

Här ett armband med plexiglastag med Maja på.


Halsband
Maja är förtjust i annorlunda smycken. Gillar stilen Kawaii. Halsbandet finns att köpa på Erikasgarderob.se

Chokladfoundue-set
Maja älskar choklad. Jag hade att chokladfoundue-set som tyvärr sprack och tänkte att det var en bra present att köpa till Maja.

Just denna är köpt i en lokalbutik men det finns massor av olika set här.


När gubben körde till jobbet hade han ställt en stort paket på spisen. Maja såg inte paketet först men sedan fick vi oss ett bra skratt.

Max skrattade så att magen krampade. Härligt! Längesedan jag hörde honom skratta så.


I paketet låg ett...

hästhuvud.

Det är en tyg-trofé att hänga på väggen. 

Jag berättade för dem om den klassiska scenen i Gudfadern där ett avhugget hästhuvud i sängen var en varning. 

"Gör som vi säger annars..." 

Gick det till så i verkligheten också? 

Maja skrattade och sa:

-Hur ska jag tolka det? En varning eller?

Tror Maja fick en bra morgon även om presenten inte har kommit. 

För mig kändes det så skönt att höra Max skratta och Maja stod i hans säng och spelade upp scener ur Johan Falk-filmer.

Tänk om alla morgnar kunde vara såhär. Eller i alla fall lite åt detta hållet. Lugn och ro, glada miner och framförallt umgänge utan hårda ord.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar