onsdag 10 april 2013

Bokfynd

Var i bokaffären för några veckor sedan. Skulle bara titta efter pärmar och ha prisuppgifter. Inte handla. Bara titta.

Råkade höra expediten säga till en kund:

-Du vet väl om att vi har halva priset på bokrean?

Framför mig på bordet ligger en trilogi som många rekommenderat mig men som jag aldrig tagit mig tid att undersöka. Men med så bra erbjudande så kanske jag skulle slå till.


Framme i kassan sa jag till expediten att jag skämdes. Jag betalade 34,50 per bok. Inbundna.

Nu är jag i behov av lite vila och kryper upp i soffan med första delen.


Drar filten om mig. Vinden viner utanför och skriker ner genom skorstenen. Luckorna till kakelugnen smäller.

Hoppas jag fastnar i boken en stund och kan koppla bort smärtan. Fortfarande groggy efter alla tramadol jag tvingades ta igår/natt för att orka.

2 kommentarer:

  1. Vilket fynd! Väl värda pengarna kan jag lova, jag har läst serien och gillade den skarpt :)

    SvaraRadera
  2. Halva kråkflickan avklarad och jag håller med. Är bra. Riktigt bra.

    SvaraRadera