tisdag 9 april 2013

Nu j*&%ar är Lotta arg

Sitter i bilen på parkeringen utanför Maxi och gråter.

Jag är så arg över min kropp. Jag är så ledsen över att ha ont.

Varit inne i affären och handlat till middag idag och i morgon. Frukost åt ungarna så att pannkakorna inte blir enformiga. Hundmat, denna tunga och eländiga hundmat.

Försökte använda höger arm men kunde inte lyfta ner hundmaten. Självklart stod den enda hundmat som Wille kan äta på den översts hyllan. Jag fick använda vänster arm för att dra ner påsen och tog emot den med bröstet när den föll.

Kom ut med en pappkasse med mat i vänsterhanden och cornflakes under höger arm och hundmaten i höger hand.

Ju närmre bilen jag kom ju mer tårar flödade i ögonen.

Nu vill jag bara ha tillräckligt mycket ork för att köra hem de 1 1/2 milen.

Vila innan matlagning och sedan vila innan jobbet.

Vad är det för käckt tillrop som jag läser varje dag på FB? Jovisst:

"Man kan bara man vill."

Hade jag orkat lyfta höger arm så hade jag räckt dig fingret och sagt:

"Up yours!"

Jag kan inte hur mycket jag än vill.

Inte F%N har jag valt att få reumatism.

Så j*%&a roligt är det inte att ständigt ha ont.

Idag orkar jag inte le så håll dig undan.

2 kommentarer: