tisdag 23 april 2013

Lasagne

Jag vill så mycket och exploderar snart om jag inte kan få ur mig allt jag vill. Måste hitta en ventil som fungerar. Blir så frustrerad av att inte orka.

Det liksom knyter sig totalt och jag blir så ledsen av att inte orka.

Fick viktiga samtal gjorda.

Svängde lite med dammsugaren men tvätten jag hängde upp tog knäcken på mig. Blev sedan sittande och bara stirrade ut i ingenting. Orkade inte ens starta dumburken.

Tillslut var tillräckligt mycket energi tillbaka för att jag skulle orka ta tag i matlagningen.

Koka ostsås är inte det roligaste att göra med en höger arm, axel och nacke som gör ont. Orkar inte vispa hela tiden och måste därför sänka värmen för att inte bränna vid. Då tar det istället längre tid innan såsen kokar. Hugget som stucket kanske.

Men ostsås blev det utan bränt i botten och lasagne blev det.

http://lottasmat.blogspot.se/2012/07/lasagne.html

Max har nog världens bästa mamma idag. I alla fall när han sätter sig vid köksbordet för att äta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar