fredag 30 maj 2014

Fredag på väg och i affärer


Jag och Magda gav oss iväg så tidigt att hon sminkade sig i bilen. För inte kan man åka till stan utan makeup. 

Först och främst var vi ute efter skor men Magda hade hittat en klänning som hon ville köpa till Max student. 

På Din Sko hittade jag nya Converse till Maja.



Magda hittade ingenting. Alla skor hon gillade var trånga. Magda har långa tår och behöver utrymme. 

Besvikelsen kom smygande. 


Jag fick stå utanför provrummet medan Magda provade klänningen som hon ville köpa. Tyvärr passade den inte. Jag förstår att Magda blev ledsen. När hon därefter provade bikiniöverdelen blev det för mycket och hon tappade suget. 


Så vi piggade upp oss på Espresso house. 

Därefter begav vi oss till bilen. Jag orkade inte med mer av dagens första del. Gallan började bråka och dagen hade bara börjat. 


Medan jag stod still utanför Hampus hus för att dumpa av paret fick jag med en fripassagerare. Krypet kämpade ändå upp till 70 km sedan tog vinddraget hen. 

Jag hämtade upp Maja och vi vände bilen mot Älmhult och IKEA. 

Tanken var att köpa lite saker inför studentfesten. Bland annat. Vet hur det är att åka till IKEA. Man kommer alltid hem med mer än planerat. 


Middag åt vi självklart på IKEA. Ungdomarna åt köttbullar medan jag tog den vegetariska pasta med tomatsås. 


IKEA har en väloljad organisation. När jag betalar min vara i kassan skickas signal till utlämningen där de plockar ihop min vara. På mitt kvitto står mitt ordernummer och när jag kommer bort till väntsofforna står mitt nummer på tvmonitorn. Jag kan följa hur min vara plockas och tillslut är det min tur. 

Det jag hämtade ut var denna sängen. 

http://www.ikea.se


IKEA hade ett otroligt bra erbjudande på denna sängen. Ordinarie pris är 995 men jag betalade bara 450 kronor. 

Maja har länge velat ha en större säng och idag tog vi första steget.

Den får stå i garaget tills nya madrasser och bäddmadrass är inköpt.

Givetvis blev det mer som följde med hem men det orkar jag inte nu. Smärtan från gallan har gått över i bukspottkörteln. Måste ta spasmofen och vila. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar