tisdag 13 maj 2014

Redo för vintern



Trött, irriterad och ont. Orkar inte göra något, orkar inte ligga och vila. Orkar inte hålla i en bok och läsa. Orkar inte ens bråka med symaskinen. Det var tydligen enbart dödsryckningar häromdagen för nu fungerar den inte igen.

Tur att jag varit ensam hemma hela förmiddagen.

Så jag satte mig i fåtöljen med två garnnystan.



Betydligt tjockare garn denna gången.


Armknitteing är kul. Det går snabbt och är otroligt enkelt. 


Jag lade upp 12 maskor och stickade 24 rader. Tyckte det blev perfekt. Nystanen tog inte slut denna gången. Förra halsduken stickade jag tills garnet var slut. 



Klipp av garnet så du har en ganska lång tråd att använda till att sy ihop det stickade till en tub. 

Fäst ordentligt alla fyra garnändar. 



Redo inför vintern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar