måndag 19 maj 2014

Planering

Cateringmeny hit och cateringmeny dit. Jämför, funderar och analyserar.

Kycklingklubba eller kycklingfilé?
Potatissallad eller potatisgratäng?

Finns det möjlighet till laktosfritt? När behöver jag beställa?

Konditori hit och bageri dit.

Bakar ni laktosfritt? Hur många personer? Pris?

Jag orkar inte fixa maten till Max mottagning efter studenten.
Jag orkar inte baka tårtor till kaffet.

Varför kämpa med det när det finns de som arbetar med det?

Men även om man bestämmer sig för en exotisk planka så varierar innehållet. Vill hitta den som erbjuder bästa variationen för olika gomar.

Inte för dyrt, inte för långt att åka för att hämta och inga problem med laktos.

Hela förmiddagen har gått åt. Men jag kan snart bocka av ytterligare från Att-Göra-listan inför Max student.

Undrar vad jag kommer att missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar