söndag 18 maj 2014

Lille E önskar traktobil

Smoby, Traktor, RX BULL, Grön
www.lekmer.se

Ibland hittar man riktigt bra erbjudanden men är de bra egentligen?

Gubben har bett mig hålla ögonen öppna efter en traktor. Lille E önskar sig en traktobil i födelsedagspresent. Visserligen är det mer än en månad kvar men det är bra vara ute i god tid.

- En tramptraktor är lite väl dyrt, sa gubben.
- Och en plastleksak håller inte, resonerade jag. Metall är det bästa.

Jag hittade traktorer i metall men priset låg mellan 300-400 kronor enbart för traktorer. Utan släp. Och ett traktorsläp måste man ha.

Igår surfade jag in på http://lekmer.se och upptäckte deras helgerbjudande.

100 kronor i rabatt om man köpte cykel, traktor eller sparkfordon.

När jag scrollar ner ser jag en tramptraktor där priset var nedsatt 600 kronor.

Gubbens reaktion var:

- Beställ den.

En tramptraktor med släp till samma pris som en liten traktor i metall var ett för bra erbjudande att motstå.

Efteråt slog det mig: Stackars E's föräldrar. Var ska de förvara traktorn i sin lilla lägenhet på andra våningen? Tur de har loftgång att tillgå. Men det är ett problem som får lösas sen.

Jag tror lille E kommer att bli glad ner farfar kommer med en traktorbil. En ssttoorr traktobil som han inte kommer att orkar trampa själv.

Hoppas verkligen att detta inte var ett bra erbjudande som visar sig vara en mindre bra present. Börjar bli lite tveksam men gubben är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar