lördag 17 maj 2014

Tjusig Max


Det blev aldrig den där lugna dagen i sängen som jag tänkt.

Max ville åka och köpa studentkostym och jag insåg att det var hög tid till det.

- Orkar du då? frågade gubben som gick bakom gräsklipparen.

- Nej, men det måste göras, svarade jag.

Max var bestämd i sin åsikt. Kostymen skulle vara svart och han skulle ha en mörk slips till. Klart han hade ju gillat den där grå som var i reklambladet han fick.

Jag tyckte att han skulle prova den grå men sen åkte den svarta på.


Max velade men med byxor, skjorta och slips på var det inte längre några tvivel. 

Han stod hela tiden och drog händerna över kavajen. 

- Han ser rätt nöjd ut, sa mannen i butiken. 

Leendet gick från öra till öra. 

- Du måste avgöra själv vilken du vill ha. Låt inte oss bestämma. Du ska trivas, sa jag. 

För Max var det solklart. 

Det blev en kostym. Med fin skjorta och en slips med ett mönster som jag gärna skulle haft en klänning i. 

Ni får inte se förrän dagen då Max tar studenten. Han ville hålla den hemlig för vissa som läser bloggen. 


Vi firade köpet med en varsin latte.

Max passade också på att förboka ett spel och köpa ett linne.

Så trevligt få rå om min gosse. Prata om ditt och datt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar